onsdag 4. mai 2011

Evighetsprosjekt

Jeg må bare si at jeg velger meg april. Våren er den beste tida syns jeg, selv om kroppen er trøtt og tung og bihulene fulle av bjørkepollen. Det er bare å nyte lyset, alt som skjer ute nå og kose seg med forventningene til sommeren.
Vips! så er vi over i mai allerede og det er vel snart på tide å fylle drivhus og blomsterkasser :-)
Jeg har foreviga det mye omtalte blomsterbeddet bak i  hagen, nå neeesten helt ferdig luka. Har jo ikke før snudd meg, før gresset spirer og gror for harde livet der ute igjen. Det er jo nesten mere gress der enn i plenen, for der er det bare mose for tida! Nå som vi har hatt et par dager med regn (og sludd/haggel!) etter et par gode uker med bare sol, blir det fart i sakene der ute! Bare å ta en liten runde igjen snarest ser jeg...

Tenkte jeg skulle spandere på et bilde av mitt evighetsprosjekt, selv om det ikke akkurat er så fryktelig frodig riktig ennå.. ;-)


Urtebed i forkant til høyre, rød/orange/gul del i forkant til venstre, en del rosa og lilla/blått i resten, mye høyt kommer helt bakerst og bl.a. en liten trollhassel på venstre del i midten.
Ved neste lønning bærer det ut til nærmeste gartneri for å fylle opp litt ;) Holder på å lage kart og oversikt nå, så jeg vet hva jeg har hvor, hvilken farge, hvor høyt det vokser og når det blomstrer. Så er det om å gjøre å kjøpe litt smart naturligvis, så ikke alt blomstrer samtidig eller overskygger hverandre.
Jeg har trua ihvertfall! ;-)

Må vise et bilde av en av passjonsblomstene mine også, som tok seg bryet med å blomstre her om dagen :-) Vet altfor lite om passjonsblomster, men jeg kjenner en som har litt dilla og som sikkert kan gi litt påfyll til mine små grå. Om jeg "knekker koden", kanskje jeg blir hekta selv!? ;-)

Artig konstruksjon?? ;-)



Vel, dere får kose dere i vårlufta!
Ha det fint så lenge :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar