torsdag 11. april 2013

Statusoppdatering og vårfornemmelser


Litt av en april-dag må jeg si, med SNØ! Hva skal nå det være godt for på denne tida?? :)
Håper det er siste krampetrekning før vår og varme kommer...

Har ikke oppdatert her på en stund ser jeg...
Jeg har nok en lei tendens til å sovne på sofaen altfor tidlig (gjerne med hodet hengende utenfor sofaarmlenet i en vond vinkel...), og får dermed bare gjort brøkdeler av det jeg har på planen. Nå er det jo lenger lyst om kvelden, så da er det kanskje håp for å finne på litt mer sprell også ;-)

Så hva er status i heimen?
Jo, vi har vært i Thailand i vinter! Har skikkelig fått lada batteriene med høy solfaktor og mange late, fine dager. Godt å få litt sol på kroppen og ikke trenge å skynde seg i noen særlig grad til noe som helst :-)




Bygde mye strandslott, hilsa på en liten elefant (Candy på 1,5 år) på stranda hver dag, var på båttur, shopping, spa og grillings hos svogers, -og i det hele tatt kosa oss masse ! 

I ukene etter vinterferien har jeg gått på et hagekurs gjennom Folkeuniversitetet i Oslo:
kurs i hagedesig :o)
Moro med litt ny in-put, artig å treffe andre med superinteresse for hage og fornøyd med å ha gjort en ting for min egen del, og ikke bare være så pliktoppfyllende mamma hele tiden som prioriterer barn og hus og hjem. Har gleda meg til hver mandag, og selv om ikke jeg akkurat har tenkt til å anlegge noen designhage rundt veggene her, har det vært moro å lære prosessen.
Jeg vil lære mer.... :-)



Har forresten gjort klar x-antall potter på hjemmekontoret, men ikke kommet så langt som å putte i frø. Men nå i helga tenker jeg det er dags :-)
Må absolutt få meg noen humleplanter, litt chili selvfølgelig og har en liten bunke med andre frøposer også som jeg håper vil vokse og trives. Skal oppdatere underveis. Like spennende hvert år syns jeg, å se hva som kommer fram og så hva som vokser opp ;-)

Loppissesongen er i gang, og jeg har vært ute på tokt med et par venninner. Golferen ler av meg siden jeg ellers ikke er verdens kjappeste, men når det gjelder loppis er jeg kjapt ut av dyna på lørdags morgen, -ganske så tidlig også, kjapp i dusjen og kjapp med frokosten.
Viktig å være tidlig ute, må vite, det er jo sjuke køer, og skal det være noe poeng, må en være på plass når det åpner! Har forresten ikke funnet noe spesielt til nå...



Har stadig noen småprosjekt på gang... Skal nok få lagt inn noen bilder etterhvert som jeg blir ferdig ;-)
Vinterhagen venter fortsatt. Venter på nytt tilbud og ny tegning. Har akkurat fått meg et nytt bord for å ha der ute, fikk det av Golferen til og med, så tror jammen vi er enige for en gangs skyld! ;-)
Har fått litt av hvert annet i dag også: masse hilsner og søte ord, kake, sang og fine gaver.
Stas å ha bursdag... :o)

Skal jammen legge meg i anstendig tid idag, -FØR jeg sovner på sofaen.
Og så skriver jeg mer snart! :-)

God helg!
Klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar