mandag 31. desember 2012

ROMJULSDRØM


Vel overstått jul? :-)
Her har det gått i ett i hele desember, syns jeg.
Drev først med pakkekalender til søster og julegaveplanlegging -og shopping annen hver gang...





Alt jeg skulle sy og lage, ble det for liten tid til i år også. Men Søster var strålende fornøyd uansett ! ;-)

Juletreet ble satt opp fredag før jul, og for småjentene er greia: jo mer pynt, jo bedre ;-)
Syns det ble bra selv om noe av pynten kanskje henger litt vel tett, men det er vel litt av charmen... ;-)


Tror jeg for første ganga har alle sju slaga i boks også, -med litt hjelp av mamma. 
Fikk kromkaker og kransekake av ho, og selv har jeg lagd franske pepperkaker, vanlige pepperkaker sammen med jentene, serinakaker, kakemenn og kransekakestenger dyppa i sjokolade. Har gitt bort franske pepperkaker til både Søster,  mamma og mormor, + en stor boks kakemenn til mamma og litt i Søsters pakkekalender. 
De er skikkelig gode om jeg får si det selv ;-)



Har forresten hatt besøk av rådyr her i det siste :-)
De er så pene!!!
To stk som sikkert leter etter mat i nabolaget. Vi bor ikke så langt fra skogen, men jeg har aldri sett de her før. Har lagt ut mat selvfølgelig, men så langt har jeg bare sett at skjærene forsyner seg med brød (rådyr skal ikke ha for mye brødmat for da mister de pelsen) og trosten tar eplebitene...
Jaja. Mer kan jeg ikke gjøre...


Juleværet har vært variert, dvs snø eller regn. Var heldige og fikk en hvit jul :-)
Det så ut som dagens servering på plattingen var kjempedougnut med melis !



Før jul var det kjempekaldt,


men etter kraftig snøfall på 1.dag (vi var ute i timesvis med nye ski!!), har det vært regn og sørpe og hålke. Bare å passe på lårhalsen..



Nå har vi spist hjemmelaget troika og alt slags godt av mat og usunt i dagesvis, og det er vel siste innsats på den fronten i mårn; selveste nyttårsaften.
Så bør det vel helst skli tilbake til knekkis og vann med sitronskiver. Jeg har trena idag ihvertfall, og har i det minste god samvittighet for det ;-)
Thailandsferien nærmer seg, og sånn som ting er nå, er jeg ikke komfortabel i bikini!
Jeg må altså starte året med nyttårsforsetter om trening og det som "verre" er.. ;-)


Tror jeg får komme tilbake til nyttårsforsettene, kremt, kremt....  ;-)

Dette ble ihvertfall en liten oppsummering fra årets juleforberedelser. Skulle gjerne hatt litt tid til å forberede det nye året også, blitt litt ajour på alle fronter før 2013 :o)
Lysere tider i sikte, det er noe av det beste av alt. Nytt år og nye muligheter er heller ikke så verst ;-)
Håper 2013 blir et spennende og godt år!

Nå får jeg hoppe i loppekassa med nytt sengetøy!
Ha en strålende nyttårsfeiring!!

Juleklem fra E :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar