søndag 28. oktober 2012

Hjemmestrikka

 
Sesongens første snøflak har flydd gjennom lufta idag,
 blanda med litt regn og haggel,
 så hva er vel bedre da enn å sitte inne med litt kakao og et hobbyprosjekt?
 
Bare blitt kakao her idag, og en del klesvask, men planene er der ihvertfall...
Tenkte å finne noe garn og prøve meg på denne: http://www.pickles.no/puff-grannys-baby/.
 (hekla rund puff, -om linken skulle slå skrøll på seg her...)
Veldig lett sier Søster, hun har hekla to stykk, så jeg håper på litt veiledning underveis... ;-)
Ellers begrenser mine strikkekunnskaper seg til å lage tova tøfler, og om jeg starter nå, bør jeg kunne klare et par julegaver ;-)
 
For den litt mer avanserte, kan jeg vise fram disse sitteunderlagene i ull:
 
 
Svigermor sitt verk dette her, og de er jammen mye brukt!!
Drasser de rundt i skog og mark hver søndag, og alle sitter varmt og mykt :-)
 
Eller hva med et ullpledd?
Søsters julegave til husets Storesøster for noen år siden. Enkelt og lage og veldig godt å ha både i bilen og på vogna :-)
 
 
Dette vognteppet klarte jeg å mekke sammen til Lillesøster
(etter inspirasjon fra Lisbeth sin lille verden)
 
 
 
Har selvfølgelig teksten til Lille Vakre Anna i det ene hjørnet,
 siden Lillesøster er vår egen lille vakra Anna ;-)
Skulle jo har fortsatt å hekle bestemorruter så det kunne blitt et sengeteppe til bruk , men du vet...Jeg har et par andre ting jeg skulle ha gjort først... ;-)
 
Hobbyrommet er rydda og klart til bruk, og de "vanskelige" prosjekta har jeg bestilt hos mamma:-)
Som ullbukser til jentene og strikkakåpe med baskerlue til Lillesøster.
Fant en fin oppskrift i et blad nå i helga :-)
 
Ellers MÅ jeg bare fortelle om Damenes Aften på Bohus i uka som gikk.
Veldig moro! Shopping og champagne er ingen dårlig kombinasjon ! ;-)
Ble kjørt og henta, så jeg fikk i meg noen edle dråper, + handla litt småtteri
Nye KUBBELYS blandt annet
 
 
Har lagt litt av kastanjefangsten til småjentene rundt på fatet, så nå har vi skikkelig lun og fin høst midt i stua! ;-)
 
 
Håper vi kan fortsette å finne fine kastanjer en stund til, og at vi ikke regner bort.
Det har vært mye fint vær i det siste,
se bare så nydelig det var på hytta i sola i går !
 
 
I "verste fall" får vi sitte inne å strikke ! ;-)
 
Klem så lenge ;-)
Elisabeth
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar