mandag 22. oktober 2012

HOBBYROM


Tjo-hoo! :-)
 
Jeg kan endelig kryssa av for en ting jeg har masa om lenge på hobbyrommet, -eller ønska meg lenge da, hi-hi ;-) En ramme med hønsenetting for å ha som oppslagstavle.
Der kan jeg henge mønster, tegninger og småting. Veldig praktisk ;-)
Siden det var ekte innevær i helga med skikkelig pøsregn utafor døra, slo Golferen til å spikra sammen rammene på 1-2-3!
Først en "runde" med smale, flate lister (glattkant), deretter stifta vi på hønsenetting, og så pene profilerte hvite lister ytterst. Helt perfekt! Er fornøyd med å utnytte plassen max der nede!
(har hobbyrom i trapperommet i kjelleren nemlig) 
 
 
Her har jeg hyller med bokser og esker med alt en kan trenge: perler, ståltråd, silkebånd, blonder, nål og tråd, sakser, tusjer, farger osv....
 
 
Oppbevaring til det meste:
Et gammelt avisstativ fra Ikea til ark, en tapesert "skuffeseksjon" for å holde styr på binderser og den slags småting, og en gammel trekasse til papirruller.
 
 
 
 
Har en bokhylle med hobbybøker og dekorerte skoesker + et stort skap med stoff og garn, samt min fine lille pingvinsamlig ;-)
Til slutt en kommode med "diverse" og den store veven under trappa.
Om jeg har noen formue å skryte av, må den ligge her. Har visst en tendens til å kjøpe, men aldri få tid til å bruke... ;-)
 
 
Siden veggene er av mur og er for porøse til å henge opp hva som helst på, limte Golferen liksågodt opp min "nye" settekasse i helga!
Den er kjøpt på loppis, malt og "bakveggen" har fått bilder med tema hage -så klart ;-)
 
 
Et pirkete klipp og lim-prosjekt, men den frisker opp på de hvite murveggene i kjeller'n :-)
 
Nå er det bare å hive seg rundt å sy ferdig vimpelrekkene og putetrekka jeg har hatt planer om lenge, og alt det andre jeg jeg har liggende som halvferdige prosjekt :-)
 
 
Idag har vi forresten vært på biblioteket, og det beste av alt med turen var alle kastanjene vi fant!
Jentene hadde lommene fulle og måtte bare ta med seg en til og en til, for de er så fiiiiine....
Kunne ikke vært mere enig!! ;-)
 
 
Håper det står et tre i nærheten av der du bor også, så du kan finne deg et par å ha i jakkelomma.
Kastanjene er så glatte og gode å holde på,
-og så er de bra mot gikt sier mormor! ;-)
 
Ha fine høstdager!
Klem fra Elisabeth :o)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar