tirsdag 16. oktober 2012

Julegavestress i OKTOBER!!!

Jepp, du leste riktig:
jeg har stressa for å finne julegaver og gjøre ferdig en pakkekalender i det siste. Har nok aldri skjedd i oktober før, at jeg har hatt ferdig noe sånt... ;-) Ikke det at jeg er ferdig med alle julegaver altså, men 4 stk er 4 mindre i julestria :-) Det hele er nå sendt ut av landet, nærmere bestemt til Thailand i svigers sin bagasje til "svogers" og tantebarn i varmen.
 
 
Pakkekalender har blitt tradisjon her. Søster og jeg har lagd til hverandre i årevis og da er det selvfølgelig om å gjøre å være så kreativ en bare kan både når det gjelder innhold og innpakning.
I fjor var søster syk og sengeliggende, og da var det ekstra stas å kunne overrekke en stor kurv full av små overraskelser med hyssing på ;-)
 
 
Søster og jeg lagde en halv en hver til mamma, -for det har ho jo fortjent
 
 
Og småjentene må også få...
 
 
Jeg kjøpte rødt og hvitt gavepapir på Panduro i fjor, så i år må jeg vel finne på noe annet... Jeg har prøvd meg på ulike opphengsvarianter tidligere, bl.a. sydd 48 små hvite "poser" av et gammelt laken med knyttebånd i matchende farger. Jeg tenkte at det kom til å være verdt å sitte oppe i sene netter for, for da hadde jeg jo alt klart til neste år. Men da neste år kom, fikk jeg en bedre ide... ;-)
 
Det store hete tipset er å begynne i tide!
Jeg gjør den samme feilen hvert eneste år: de siste dagene i november, -helst den aller siste, sitter jeg og pakker inn stort og smått til krampa tar meg og prøver å holde oversikt over hva som er til hvem og hvilket nummer som skal være hvor. Det er litt av en jobb!
Men selvfølgelig en koselig ting å gjøre (håper jentene kommer til å huske det som en spennende og litt magisk greie ;-)  ), og veldig hyggelig å få også da ;-) 
 
Søster gjør seg flid med både utenpå og inni, gleder meg til hjemmelagd konfekt og sjokoladekuler i år også ;-)
 
 
Vel, nok om det.
 Det er heldigvis en stund til jul ennå og på en måte for tidlig å begynne å juleforberede så mye.
En får kose seg med høsten så lenge vel.
Som for eksempel å ha en kakesøndag med gode venner på besøk når det er for guffent ute til å gå søndagstur. Eller finne seg et hobbyprosjekt!
Kommer tilbake til den...
 
Fra solskinn i forrige innlegg er det nitrist pøsregn og kakaovær nå
 
 
Ha en fin oktoberuke!
 
Klem fra Elisabeth :o)
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar