søndag 7. oktober 2012

Ferdig rydda

Tjo og hopp i høstsola! :-)
Vi på Østlandet er superheldige for tida og har hatt noen helt nydelige høst(ferie)dager med sol, knallblå himmel, bra temperatur og utrolig nok helt vindstille!
Helt fantastisk! ;-)

 
Her er et bilde fra dagens søndagstur på hytta, med Storesøster ved en av mange fristende små dammer og en stk Lillesøster full av sprell og grimaser ;-)
Bare fjas på alle dagens bilder, -og jeg som har prøvd hardt å få et motiv egna for julekort...
(prøver å være ute i god tid for en gangs skyld...)
 
Vel vel.
Så var det hagen da...
Var ute før helga og fikk lagt på litt jord og bark jeg hadde til overs, luka litt (!), -men så tenkte jeg: er det vanlig å luke i oktober???  ;-) Det må vel ihvertfall være et poeng å se hvor en planter tulipanløken! Så jeg tok det grøvste med klissvåte hansker, og fikk endelig planta noen rosa tulipaner og hvite hyasinter. Håper egentlig jeg får kjøpt litt mer løk i løpet av uka og at minusgradene holder seg unna litt til. Har plukka inn det som er av bjørnebær og omtrent tømt plattingen og hylla bak drivhuset. Nå kan vinteren bare komme! ;-)
(helst ikke helt ennå da...)
Det står igjen et par urner og potter på plattingen med en stor posjon margeritter som fortsatt holder stand og en klatreplante med rødlilla klokker som jeg kjøpte på Plantasjen. Syns jeg fikk mye for 79kr der ;-) Har ikke helt hjerte til å kvitte meg med det som står foran huset ennå, siden det fortsatt blomstrer. Tror nok jeg skal få skvisa inn de siste pottene i drivhuset når den tid kommer.
Har rydda og stabla alt på en fornuftig måte; tror jeg ihvertfall, så får vi se til våren når jeg trenger noe som står innerst bak potter og kasser
og klappstoler... ;-)
 
 
Så hva skal en ta seg til når hagesesongen er over??
Jeg, og sikkert ikke bare jeg, har vel litt "forefallende" arbeid å gjøre i forhold til å oppdatere tegninger og lister, lage planer for våren og nedtegne siste sesongs erfaringer.
Alternativt bare krølle seg sammen under et pledd med en stor kopp te og et hageblad ;-)
Det er vel aldri feil? Hi-hi! :-)
Jeg for min del har et hobbyrom med ca hundre halvferdige prosjekt og en stor vev jeg knapt vet fram og bak på. Jeg er ikke akkurat av håndvevde tepper på veggen-typen, men en fillerye eller to hadde det vært moro å få til en gang :-) Det er altså ingen fare for at jeg går mørketida i møte med sutring og sofasliting, her er det nok av ting som venter! ;-)
 
 
Solhatten synger på siste verset nå, men det er greit. Den har vært veldig fin veldig lenge :-)
 
 
All grunn til å være fornøyd med disse vel? :-)
 
 
Det beste eksemplaret som står igjen av disse små solene
 
 
Og igjen mine bugnende bjørnebærbusker, det er vel de som får mest oppmerksomhet i hagen for tida ;-)
 
Fortell meg gjerne hvordan du har forberedt vinterdvalen i din hage,
og takk for at du titta innom! ;-)
Ha fortsatt fine høstdager!
 
Klem fra
Elisabeth :o)
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar