fredag 8. juni 2012

Siden sist

Hva er vel en hageblogg uten oppdateringer ???

Jeg har vært så opptatt i det siste, kommet inn så sent fra hagen, at det bare er å komme seg i seng. Tror det går verre utover husarbeidet innendørs enn bloggen, for å si det sånn...  :-)

Så hva har jeg gjort i det siste ?
Tjo, tja... Jeg har luka og planta og rydda i hagen :-)
Nå er drivhuset fullt, og kjøkkenhagen full, har lagd et kart over det store beddet og har hatt et inne-prosjekt på gang.

Rundt drivhuset, kjøkkenhagen og bringebærbuskene så det slik ut:





Men nå har det blitt MYE finere:



Golferen har vært med og gjort en dugelig innsatsas, det er bra :-)

Vi har begynt å rydde på hytta, og for et prosjekt! Morfar har samla på ting&tang i ca 50 år, så her snakker vi container og hele familien i jobb! Phu! Det blir fint til slutt sikkert, - og jentene har blitt lova lekestue, og jubler! :-)

Mormor og morfars stolthet på hytta er denne:

Først i begynnelsen av mai


Og så et par uker senere...


Den er virkelig flott!



Morsomt å se på når noen jobber så iherdig...  ;-)


Neste på programmet nå, -bortsett fra et røsk innomhus da.., er å male trillebordet. Altså avlastningsbordet i drivhuset. Skulle gjerne hatt fliser på toppen, men det lønner seg vel som kjent ikke på treverk... Spørs om ikke jeg er så gæærn og gjør det allikevel ;-) Når bordet er på plass, kan jeg endelig få rydda, og DA blir det bra!

Har gjort en liten malingsjobb i kjelleren de siste kveldene også.
Kjøpte en "klassisk" settekasse og en skuffesak/liten "kommode" fra Ikea på loppis tidligere i vår.

Da var de så kjedelige som det her



Settekassa vet jeg ikke hvor jeg skal henge, men skuffene skal ihvertfall fylles med frøposer og hjelpe meg å holde orden i drivhuset :-)



Hvorfor ikke pynte opp litt? :-)

Neste helg drar Golferen på tur, og jeg har torsdag til søndag på meg til å utrette et og annet Golferen kanskje ikke er heeelt begeistra for ;-)
Jeg vet bare ikke helt HVA ennå...
Ønsker meg veldig en platting i hagen ved drivhuset, men det klarer jeg nok ikke alene. Mens en ny farge på en soveromsvegg derimot, det kan jeg fixe ;-)
Jeg har ennå noen dager til planlegging og eventuellt booke inn en tilhengersjåfør (les: pappa) siden jeg ikke tør å kjøre med tilhenger selv.

Ellers kan jeg melde om nye hagesko


og et knippe nye frø fra Impecta :-)


Alle hjerter gleder seg !

God helg i sol eller regn,
~Elisabeth :o)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar