lørdag 19. mai 2012

Man tager et tre...

På vei til jobb går jeg forbi et hus med et fiffig postkassestativ :-)
Så hvorfor ikke lage seg en kopi?
Golferen var først litt skeptisk, så med tillatelse fra morfar gikk jeg opp i skogen bak hytta og rappa meg et ungt bjørketre. Mye jobb å sage over stammen for hånd der jeg sto halvveis ute i en dam, -enda treet ikke var veldig tjukt, men morfar sto klar med motorsag på hytta da jeg kom tilbake :-)
Golferen ble mer interessert (er usikker på om det var prosjektet eller verktøy med motor som gjorde utslaget), ihvertfall fikk vi sammen kutta til passelige biter som til slutt ble til en stige :-)
Han ble til og med så fornøyd med resultatet, at han stakk til skogs han også og lagde seg et postkassestativ av sitt eget bjørketre!



Nå gjenstår bare en velegnet plass, deretter en pen liten blonsterkasse og en lykt kanskje.
Eventuelt kan jeg henge et blad over den om jeg skulle få en halvtime i ro og fred og sette meg til å lese i sola. Eller så kan jeg henge et pledd over den om jeg blir sittende ute en småkjølig sommerkveld. Lurt? ;-)
Jeg skal nok få lagt inn noen oppdaterte bilder etterhvert :-)

Jeg har allerede en ny plan for neste lille bjørketre jeg skulle finne på hytta ;-)
Fortsettelse følger.....

~Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar